Klachten over de Gemeente en Overheid

We zijn een team van ervaren personen die er om bekend staan al menig probleem en grote zorgen bij de burgers aangepakt te hebben .

Als je een probleem hebt met de overheid of de gemeente, kun je een klacht indienen bij de betreffende overheidsinstantie. Een taak van de overheid is om te zorgen dat alle wetten, regels en bestuurlijke procedures correct worden uitgevoerd en toegepast. Mocht je daarna niet tevreden zijn met de antwoord of behandeling zijn er nog andere mogelijkheden om je klacht te laten behandelen. Maar voordat het zover komt kun je zelf ook al een hoop doen.

Onze Gemeente staat er helaas om bekend om brieven en klachten van burgers te negeren.

Je hebt een probleem

Wat nu en wat moet je meteen gaan doen.

Je ervaart een probleem met bv. de gemeente. Zodra dit zich voordoet is het heel erg belangrijk dat je een dossier gaat opbouwen. Alle stappen schriftelijk vastleggen in een map. 

 

Hoe pak je dat aan

  • van elk telefoontje maak je een geluidsopname en noteer je datum, tijd en de naam met wie je gesproken hebt.
  • schrijf je een brief, verstuur die dan aangetekend of breng hem naar het stadhuis en vraag daar om een ontvangstbevestiging
  • een kopie van die brief, je bewijs van aantekenen of een ontvangstbevestiging  gaat in je dossiermap
  • je klacht of brief moeten binnen 6 weken  beantwoord zijn ( wettelijke termijn )

En zo niet , wat dan

  • Als je een aanvraag of bezwaar hebt ingediend en de gemeente beslist niet op tijd, kun je de gemeente in gebreke stellen. Dit betekent dat je de gemeente vraagt binnen 2 weken alsnog te beslissen. Doet de gemeente dit niet, dan moet zij een bedrag aan je betalen. Dit bedrag heet een dwangsom.
  • En omdat jij keurig je dossier op orde hebt, zullen ze het heel moeilijk krijgen
  • Wij kunnen de ingebrekestelling voor je maken, maar alleen als je dossier op orde is. .

Handelt de Gemeente dan nog niet afdoende of helemaal niet dan zijn er nog genoeg stappen te ondernemen. Een taak van de overheid is om te zorgen dat alle wetten, regels en bestuurlijke procedures correct worden uitgevoerd en toegepast. Mocht je dus niet tevreden zijn met de antwoord of behandeling zijn er andere mogelijkheden om je klacht te laten behandelen.

Wij nemen de zaak op en kunnen je wellicht helpen met behulp van ons Juristen-team.

Scherm­afbeelding 2023-12-19 om 10.17.47